Live-säätiö vahvisti asemaansa arvostettuna koulutuksen ja työllisyyden toimijana T-Median tuoreessa Luottamus & Maine -tutkimuksessa. Säätiön kokonaismaine sai asteikolla 1–5 arvosanan 3,58, mikä merkitsi selvää kasvua edelliseen mittaukseen verrattuna (3,49). Tutkimus kartoitti sekä Ammattiopisto Liven asemaa ammatillisten oppilaitosten joukossa että Liven työllisyyspalveluiden mainetta henkilöstöalan yritysten keskuudessa.
Ammattiopisto Liven maine parani merkittävästi edellisestä mittauskerrasta. Liven maine oli selvästi parempi (3,65) kuin ammatillisen koulutuksen järjestäjillä keskimäärin (3,37) ja asettui vertailussa toiselle sijalle. Erityisesti ammatilliset erityisoppilaitokset erottuivat edukseen ja sijoittuivat kärkipäähän.
Erillisessä mainetutkimuksessa mitattiin suuren yleisön näkemyksiä Liven työllistymispalveluista. Live sijoittui henkilöstöalan yritysten joukossa toiseksi parhaimmaksi arvosanalla 3,51. Erityisen vahvat arviot Live sai innovatiivisuudesta, vastuullisuudesta ja läpinäkyvyydestä. Liven maine oli huomattavasti parempi kuin henkilöstöalan yrityksissä yleisesti (3,20).
– Iloitsemme siitä, että pitkäjänteinen työmme monimuotoisemman ja inhimillisemmän työelämän eteen kantaa hedelmää. Suurin kiitos tästä kuuluu liveläisille ja asiakkaillemme. Liven maine rakentuu arjen työstä ja kohtaamisista sen hyväksi, että jokainen voisi kokea osallisuutta suomalaisessa yhteiskunnassa, kertoo Liven viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Leena Hallamaa.
Mainetutkimuksen taustaa
Liven kokonaismaine on laskettu kahden erillisen mainetutkimuksen (ammatillinen koulutus ja henkilöstöala) tuloksista.
Luottamus & Maine-tutkimuksessa kartoitettiin 25 koulutusta tarjoavan oppilaitoksen maineet sekä ammatillisen koulutuksen yleismaine. Tutkimuksen tiedonkeruu toteutettiin sähköisellä kyselylomakkeella 22.1.–18.2.2025. Tutkimukseen osallistui kaiken kaikkiaan 5 052 suomalaista. Kohderyhmänä olivat 15–65-vuotiaat suomalaiset.
Luottamus & Maine -tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Suomessa toimivien henkilöstöalan organisaatioiden mainetta suuren yleisön keskuudessa. Tutkimuksen tiedonkeruu toteutettiin sähköisellä kyselylomakkeella 27.3.–14.4.2025. Tutkimukseen osallistui kaiken kaikkiaan 2 316 suomalaista. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 15–65-vuotiaat suomalaiset.