2 min luettu
Olet avainasemassa arkipäivän seksuaalikasvattajana!
Oletko ollut joskus tilanteessa, jossa nuori esittää kirkkain silmin yllättävän seksiin liittyvän kysymyksen, etkä yhtäkkiä tiedä, mitä sanoa tai...
Harvoin digitaalinen alusta itsessään takaa saavutettavuutta. Riippumatta siitä, mitä alustaa käytetään, saavutettavuus edellyttää myös sisällöntuottajilta osaamista ja huolellisuutta.
Varpu-hankkeessa kehitämme Howspace-alustalle digitaalista valmennusympäristöä, joka soveltuu monenlaisille oppijoille. Vaikka kyse on kuntouttavasta valmennuksesta, sen sisällä tapahtuu oppimista ja tässä yhteydessä puhutaan siksi digitaalisesta oppimisympäristöstä. Kehittämistyömme tarkoituksena on luoda mahdollisimman käytettävä ja saavutettava ympäristö Howspace-alustalle.
Tässä kirjoituksessa nostamme esiin saavutettavan oppimisympäristön keskeisiä rakennuspalikoita – eli asioita, jotka vähintään tulisi huomioida saavutettavan oppimisympäristön luomisessa.
Saavutettavuuden varmistaminen edellyttää käyttäjätestausta. Käyttäjäpalautteen avulla voidaan tunnistaa ongelmakohtia, parantaa käytettävyyttä ja varmistaa, että ympäristö todella palvelee erilaisia käyttäjiä. On hyvä muistaa, että saavutettavuus ei ole kertaluonteinen toimenpide, vaan jatkuvaa kehitystyötä.
Lue lisää Varpu-hankkeesta: Varpu-hanke |Live-säätiö.fi. Hanketta toteutetaan yhdessä Valo-Valmennusyhdistyksen kanssa ja hanke on Euroopan Unionin osarahoittama.
2 min luettu
Oletko ollut joskus tilanteessa, jossa nuori esittää kirkkain silmin yllättävän seksiin liittyvän kysymyksen, etkä yhtäkkiä tiedä, mitä sanoa tai...
3 min luettu
Vielä viime syksynä Kuopiossa asuva Marko Ruotsalainen oli kiireinen mies. Oma saneerausalan yritys vei leijonaosan päivistä, ja vapaa-ajallaan...
2 min luettu
Sakari Piirainen sairastaa harvinaista polyneuropatiaa. 75-vuotiaalle entiselle asiakaspalvelun ja myyntialan aikuiskouluttajalle sekä...