Siirry sivun sisältöön.

1 minuutin luku

E.A.S.E. - Empowering Abilities through Outdoor Education

E.A.S.E. - Empowering Abilities through Outdoor Education on Erasmus+ ohjelman rahoittama kansainvälinen hanke, jonka tavoitteena on vahvistaa osallistavaa seikkailupohjaista oppimista ammatillisessa koulutuksessa tarjoamalla opettajien käyttöön erilaisia, inklusiivisia ulko-opetuksen menetelmiä.

Hanke edistää opiskelijoiden sitoutumista, resilienssiä ja työllistymisvalmiuksia kokemuksellisen oppimisen kautta yhdistämällä kestävän kehityksen, hyvinvoinnin ja tiimityöskentelyn.

Lisäksi hanke tukee politiikkatason uudistuksia, institutionaalista muutosta ja pitkäaikaista osaamisen vaihtoa varmistaen laajan saavutettavuuden ja vaikuttavuuden Euroopan ammatillisen koulutuksen järjestelmissä.

Tavoitteet

E.A.S.E.-hankkeessa toteutetaan opettajien koulutusta Trailblazers’ Academy -ohjelman kautta, kehitetään Pathfinder’s Toolkit -työkalupakki ja järjestetään opiskelijoille leirejä, joissa seikkailupohjaista oppimista sovelletaan käytäntöön. Lisäksi toteutetaan politiikkavaikuttamista, levitystapahtumia ja hyödynnetään digitaalisia resursseja hankkeen kestävyyden varmistamiseksi. Toimintoihin kuuluu myös työpajoja, vertaismentorointia inklusiivisen kokemuksellisen opetuksen integroimiseksi osaksi ammatillisen koulutuksen opetussuunnitelmia.

Hankkeen rakenne

Hanke koostuu viidestä työpaketista:

Työpaketti 1  Projektin hallinta
Työpaketti 2 Pathfinder’s Toolkit: Resurssit opettajille
Työpaketti 3 Trailblazers’ Academy: Koulutusta seikkailuohjaajille
Työpaketti 4 ExpeditionCamps: Ulkoilmapainotteiset seikkailuleirit opiskelijoille
Työpaketti 5  Beyond the Horizon: Vaikutusten levittäminen

 

Konkreettisina tuloksina: 

  • Projekti tuottaa Trailblazers’ Academy -ohjelman kautta koulutettuja opettajia,
  • Tuottaa avoimesti saatavilla olevan Pathfinder’s Toolkit -työkalupakin
  • Osallistavat leirit opiskelijoille.
  • Tuloksena syntyy menetelmiä, jotka tukevat seikkailupohjaisen oppimisen käyttöönottoa oppilaitoksissa, politiikkasuosituksia sekä pitkäaikaista kestävyyttä digitaalisten materiaalien avulla.
  • Odotettavissa olevia vaikutuksia ovat: opiskelijoiden sitoutumisen vahvistuminen, pehmeiden taitojen (soft skills) kehittyminen, paremmat työllistymismahdollisuudet sekä kokemuksellisen opetuksen ja oppimisen juurtuminen ammatillisen koulutuksen käytäntöihin.

 

Lisätietoja:

Projektipäällikkö Pia Törnwall

 

 

 

Lisätiedot

Rahoittaja

Euroopan unionin osarahoittama, Erasmus+ hanke

Hankkeen ajankohta

01.10.2025 - 30.11.2027

Hankkeen vastuuhenkilö

Projektipäällikkö Pia Törnwall


etunimi.sukunimi@inlive.fi

Hankkeen koordinaattori

Live-säätiö

Hankekumppanit

Kainuun ammattiopisto (Suomi)

EUTHRIVE IMPRESA SOCIALE SRL (Italia)

Stichting Drenthe College Terra  (Alankomaat)

Munster Technological University (Iranti)

SAINT JOHN OF GOD COMMUNITY SERVICES COMPANY LIMITED BY GUARANTEE (Irlanti)

DigiCareVET featured-image

DigiCareVET

DigiCareVET on Erasmus+ ohjelman rahoittama kansainvälinen hanke, jonka tavoitteena on vahvistaa ammatillisen koulutuksen digiosaamista sosiaali- ja...

Tutustu hankkeeseen
Game On - Level Up featured-image

Game On - Level Up

Game on – Level up! on Erasmus+ ohjelman rahoittama kansainvälinen hanke, jokakeskittyy opetushenkilökunnan pedagogisten pelillistämistaitojen...

Tutustu hankkeeseen
Mr. Amis featured-image

Mr. Amis

MR Amis on kokeiluhanke, jossa jatketaan VRobotiikka360 -hankkeessa aloitettuja VR- ja robotiikkakokeiluja. Hanke hyödyntää myös lisätyn...

Tutustu hankkeeseen